Recept - American pancakes

Sa ju att jag skulle lägga upp receptet som jag använder när jag gör mina eftertraktade american
pancakes! så här är det, varsågoda, nu måste ni testa och sedan ge en kommentar! :)

  • 2 ½ dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • ½ tsk salt
  • 1 msk socker
  • 2-3 msk vaniljsocker 
  • 2 ½ dl mjölk
  • 1,5 msk smält smör + smör till stekning
  • 1 ägg

För att få dom så bra som möjligt så ska ni blanda ihop alla torra ingredienser innan ni tillsätter resten!
Jag brukar även använda ganska mycket smör till stekningen, eller alltså jätte lite mellan varje
pannkaka, så det blir ju mycket om man lägger ihop det, men dom blir sjukt godare så! ;)

För att få dom perfekt stekta så häll ut en klick som är ca 10 x 10cm och vänd så fort det blir små
bubblor på den översta sidan, det går ganska fort så gå inte ifrån spisen, tro mig ;)
Den här satsen brukar bli ca 10st pannkakor, och oroa er inte, man blir mätt efter 2!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0