Tips till hundägare!

Jag nämnde ju igår att Dustin har kräkts och var jätte kass i
kistan och vägrade dricka så vi var jätte oroliga för att han
skulle bli uttorkad, han har ju så liten kropp! :(

Men smart som jag är så kom jag på en egen liten lösning..
Jag tog en bit skinka (som man har på smörgåsen) och gjorde
små bitar av den och la i ett fat med vatten! ;)
Då drack han ju dels för att vattnet smakade lite skinka,
dels för att få i sig dom små skinkbitarna som var där i
och dessutom så är ju inte smörgåsskinka så jobbigt för
magen att arbeta med, eftersom det är så tunnt! ;)
Funkade perfekt för mig och han drack som en SVAMP,
mer än vad han brukar göra till och med! :)

Se dock till att skinkan inte är för salt för hunden
eftersom hundar kan vara väldigt känsliga för salt! :(





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0