Lättlärd.nu!

Jag berättade ju för er i helgen att jag skulle börja
lära Dustin "Ligg" & "Stanna kvar"..
Nu har ju jag vart på omberg i 2 dagar och när jag
kommer hem så börjar jag träna lite med honom..
Tror ni inte han lägger sig direkt när jag säger ligg!?
Helt sjukt ju..

Dock tog det lite längre tid några gånger efter det,
men man märker ändå att han redan har börjat
förstå vad det är jag menar, lika dant med "stanna".
Snacka om att min vovsing lär sig snabbt!

Men nu ska jag färga håret på min lilla syster,
så tjingeling så länge!


Kommentarer
Postat av: Linn

Vad kul att det går så bra med träningen :). Men tänk på att han är lika lättlärd som alla andra valpar, och det betyder inte att man träna extra mycket med honom för att han verkar tycka det är kul! Överstimulering (såsom för hetsiga lekar för ofta, för långa promenader eller för mycket aktivering) bygger stress hos hunden och detta får man ofta sota för i framtiden :/. Vill inte låta som en snoffsig besserwisser, bara ett råd! Tycker för övrigt att det är jättekul att följa din blogg eftersom jag själv har en valp på 12 veckor :).



Kram / Linn

2011-06-16 @ 09:47:44
URL: http://pinnelinn.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Tack för tipset! :) men jag överstimulerar honom verkligen inte ^^, ärligt talat så är jag jätte slarvig med träningen (tror jag) och tränar bara 5-10min varje dag sammanlagt med de olika kommandona ^^, ååh vad kul att du har en jämngammal valp! :D

då kanske jag läser din blogg för att få lite egna tips då! :)

Kram

2011-06-16 @ 13:06:48
URL: http://bedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0