Det finns folk till ALLT!

Vet ni vad som gör mig riktigt jäkla arg? Jo människor som inte kan ta hand
om sina djur.. Läste nyss en artikel från svt (länk nedanför) om att flera 
djur har lämnats helt ensamna medans familjen åkt bort i flera veckor!???
I artikeln nämns en schäfer som hade lämnats på verandan i 4 veckor medans
familjen hade åkt på semester, men som tur var hade dom räddat hunden innan
det hann gå 4 veckor.. När dom hämtade hunden så hade han ylat i ett dygn
enligt grannarna och hela verandan var full med avföring, finner inga ord....

Det här är fasen det värsta jag vet, för djur kan inte tala om vad dom har fått
gå igenom eller hur dåligt dom mår, just därför är det fasen vårat ansvar att
se till att dom mår bra.. Skulle det ha varit ett barn så skulle det blivit ett jävla
stohej (o det är inget fel med det, bara rätt alltså!) och människorna
skulle väl fått betala skadestånd och genomgå någon rättspsykiatrisk vård, 
men varför kan dom inte få samma straff när det gäller djur är min fråga?
För har man lämnat en hund (eller något annat djur såklart) ensam i flera
veckor  så är det något i huvudet som inte står rätt till, utan tvekan!

O just det, Jenny Trygg som har skrivit artikeln och påstår att
anledningen till att det sker så många såna här fall är för att unga
skaffar djur och inte kan ta hand om dom, släng dig i väggen!
Ge fan i att dra alla unga över en gräns,  det kan lika väl vara
en 50-årig gubbe som lämnat sin katt, så håll k*ften!



(Bild från artikeln på svt)


 http://svt.se/2.82111/1.2542925/djur_lamnas_ensamma_hemma

Kommentarer
Postat av: Linn

Finner inga ord. Fy fan va vidrigt. Så jävla vidrigt gjort, skabbiga människor! Vet inte hur jag ska uttrycka min ilska över sånthär, men du gjorde det rätt bra!

2011-09-23 @ 20:03:11
URL: http://westiensixten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0