RESULTAT OFFICIELL I NORRKÖPING

Hemma efter en regnig men bra dag på officiell utställning i Norrköping!
Vet att många av er har väntat på att jag ska berätta resultatet och jag kan
inte säga annat än att jag är helnöjd! (Trots att Dustin innan låg en timme i
regnet och rullade sig i det nyklippta gräset så man fick lust att åka hem..)
 
Som ni ser på bilden, dagens resultat från hans första officiella utställning:
Excellent, BIM, CK, CERT och CACIB!
För er som inte är inne i utställningssnacket: CERT är något man alltid strävar
efter och när man fått 3st så är man champion och han fick sitt första på
första försöket! Inte nog med det, CACIB är ett internationellt cert och är ännu
"sällsyntare" än själva certet, förstår ni att jag är nöjd? Mina fina Dustin!
 
Inte nog med det, han slog en Svensk + Norsk champion (som kom på 2:a plats)
som antagligen var ute efter det internationella certet (CACIBET) men det knep vi!
 
Passande kraftfull helhet. Välbalanserad. Härligt uttrycksfullt huvud.
Små välburna öron.Kunde önska något mer substans. Prima stop.
Korrekt saxbett. Utmärkt hals och överlinje. Välutformad front.
Prima vinklar och bröst. Passande päls med full underull, välburen
svans. Rör sig obesvärat och härligt! Trevligt temperament!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0