"Dustins äventyr"

Oh herregud vilken natt! O nu menar inte
jag som alla andra gör att dom blev dyngraka,
utan det här var verkligen en hemsk mardröm!

Hela dagen hade varit heelt perfekt och det kändes som
jag verkligen skulle få ett underbart nyår i år.. Men sen
vid 23:55 när vi skulle ut och kolla på raketerna så smet
Dustin ut innan jag fick på honom kopplet.. Men han
brukar bara springa ett varv utanför o så komma in, men
precis när han kom ut så började ju alla fyverkerier
och sen var han spårlöst försvunnen..

Vi var flera stycken som genast började leta medans
det blinkade och small för fullt ute. Den största paniken
var ju den stora vägen som är precis i närheten och
där kör ju folk som tokar, så det första jag gjorde var
 att springa upp och kolla så han inte var där iaf..

Polisen ringdes i hopp om att få någon hjälp, liksom all
hjälp man kunde få vara ju guldvärd! Vid klockan 2
ringde polisen och sa att det var en tjej som hittat honom
en rätt lång bit bort så vi åkte dit och kände lättnaden,
tills det visade sig vara en annan hund o inte Dustin..
Snacka om bakslag x 1000!

Eftersom det började bli kallt ute och jag knappt hade
någon röst kvar så bestämde vi oss för att ta bilarna
och åka och leta, ser ju lite bättre med billysena.
Så vi var 4st bilar som åkte och letade för fullt ute
på gärdena och diken och överallt men inget spår
av honom.. Vid 5 bestämde vi oss för att försöka få
någon sömn och börja direkt när det ljusnar istället.
Men usch så hemskt det kändes att gå och lägga sig
när han var ute någonstans, men det fanns ju inget
mer att göra efter 5timmars letande i mörker..

Vid 8 ringde jimpans mamma och sa att hon trodde
hon hade hittat honom, så han åkte dit men jag
stannade faktiskt kvar i sängen för jag kunde inte
öppna ögonen för att dom bara sved och rann..
(Men det visade sig vara ett rådjur tyvärr..)
20 minuter senare hör jag att jimmys bil kommer,
så då tänkte jag att då klär jag på mig och följer
med ut och letar nu.. Men vad ser jag kommer
in i sovrummet, något svart och lurvigt, hmm..
DUSTIIIN! Blöt o dan hoppade han upp i sängen
och 3 ton glädjetårar forsade ut och ja, ni
förstår nog hur glad jag var..

Jimmy hade vart ute och åkt och så helt plötsligt ser han
något svart typ 100m in på ett gärde "Det är ju Dustin!"
O så svängde han in och Dustin hade ju bara stått där mitt
på gärdet och kollat åt ett annat håll först, stackarn var
väl förvirrad.. Men sen sprang han iaf direkt till bilen och
hoppade in, han hade nog lite hemlängtan efter 8,5 timme..

Lång text men där har ni storyn iaf!



Kommentarer
Postat av: My

Nog med hemskheter för det här året tycker jag!!! :O

2012-01-01 @ 14:42:25
Postat av: Linn

Nej usch, stackare! Det måste ha varit den hemskaste upplevelsen någonsin :'O. Kan knappt föreställa mig förtvivlan du måste ha känt :(((. Så himla skönt att allt löste sig bara!!

2012-01-02 @ 16:26:09
URL: http://westiensixten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0