Svar på tal!

Fick en fråga för ett tag sen som jag känner att det är
lika bra att jag svarar på här istället eftersom många
undrar precis samma sak! ;)

Vilket häftigt koppel, vart hittade du det :D?
Måste ju vara smidigare än att krångla med
två handtag osv hela tiden :S. Jag ska ju själv
förhoppningsvis få en till hund i sommar,
så jag undrar lite saker.. Hur går det att ha båda
lösa samtidigt? Lyssnar de bra på inkallning trots
att de leker med varande osv? Tänker väl mest
på lilla Dustin, haha, som jag antar precis som
Sixten är en inte helt fullärd unghund ;). Och hur
går det i allmänhet med två hundar? Leker de
mycket med varandra? Tack :)

sv; Hej! Det är hur smidigt som helst! Jag köpte mitt
på "My One" i Borås men det brukar finnasi de flesta
djuraffärerna så fråga bara efter ett tvillingkoppel
eller parkoppel! ;) Tänk på att inte ta för kort bara, 
tror mitt är 30cm åt varje håll och jag tycker att det
eller 40cm blir bäst, beroende på hur stora hundarna
är förstås!  ;)

Det där med inkallning är väl både positivt och lite
negativt med att ha två hundar.. Det positiva är att
kommer den ena så kommer oftast den andra med!
Det negativa är att ibland när jag ropar på båda så
kommer Nikki medans Dustin ställer sig och bara
kollar på mig som "ska jag också komma?" ;) Så 
ibland får man ropa en extra gång på honom.. Men
annars tycker jag inte att det är några problem! :) 
För övrigt så går det helt kanon med två hundar!
Dom leker tillsammans, sover tillsammans och tar
varandras leksaker, dom är som två små bröder
helt enkelt, haha! :)  Jätte kul att se verkligen!
Hoppas du blev nöjd med svaren! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0