8 Maj

Godmorgon! igår var det exakt 1år sen jag var och
hämtade lilla Dustin! :) Egentligen var ju tanken att
jag skulle köpa mig en valp till sommarlovet så jag
satt och tittade på valparna som skulle vara leverans
klara då och jag hittade flera som var jätte gulliga
men ingen som var perfekt eftersom jag var så himla
"kräsen", vilket jag tycker att man ska vara när man
köper valp! ;) Friska föräldrar och även bakåt i släkten
och så ska det vara bra uppfödare som avlar p.g.a rätt
orsak och inte bara p.g.a pengarnas skull!

Hur som helst så var det fredag den 6:e Maj och jag
fick för mig för skojsskull att titta på valparna som
var leveransklara redan nu.. Tittade lite och sen,
sen kom jag in på Nikkibell's och så 13 underbara
valpar men fastnade direkt för en utav dom, Dustin..
Dessa var ju då leveransklara dagen efter (lördag)
så jag förstod ju att alla var sålda.. Ringde ändå för
att vara helt säker och vad säger uppfödaren? Det
finns 2st valpar kvar (men vad är oddsen tänkte ja..)
och så var det just Dustin och en till! ;) Wihuu så glad!

Det jag och uppfödaren bestämde var att jag skulle
komma och hälsa på på lördagen och prata lite och
se hur det kändes. När vi kommer dit så är alla
valpar ute och busar och brottas men jag såg inte
där någonstans? ;) Då låg han två meter bort vid
dörren och hade hittat en liten gummilist som var
såå rolig! Haha tänk er typ tjuren ferdinand, han låg
hellre där och tuggade på listen.. ;) 

Vi pratade lite, tog en promenad med Dustin och så
pratade ännu mer och sen sa dom att jag faktiskt
fick ta med mig Dustin, trots att det blev så kort varsel!
Men nu efteråt så har de ju sagt det att de skulle
aldrig släppa iväg en valp sådär men de kände att
jag verkligen visste vad jag höll på med så det gjorde
ett undantag och hem åkte jag med mina fina valp!

Där har ni den storyn! Säkert skrivit den någon
gång tidigare men jag blir så glad av den! ;)


Bilden jag föll för på deras hemsida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0